اصول اولیه رژیم غذایی مدیترانه ای

0

اصول اولیه رژیم غذایی مدیترانه ای

اساس این رژیم بر مصرف نسبتاً بالای روغن زیتون، حبوبات، غلات کامل، میوه و سبزی‌ها و مصرف متوسط ماهی و محصولات لبنی بخصوص ماست و پنیر و نیز مصرف بسیار کم گوشت و محصولات گوشتی استوار است. در ادامه به باید و نباید های رژیم مدیترانه ای خواهیم پرداخت. رژیم لاغری کیم کارداشیان نیز برگرفته از این رژیم غذایی است.  بنابراین اگر قصد لاغری دارید با ما تا انتها همراه باشید.

 

غذاهایی که باید در این رژیم لاغری بخورید

اینکه شما در رژیم غذایی مدیترانه ای باید چه غذایی بخورید و نخورید یک اصل کلی است و وعده‌های غذایی و ترکیبات آن‌ها بر اساس همین اصول در کشورهای مختلف تغییر می‌کند

  • سبزی‌ها: گوجه‌فرنگی، بروکلی، کلم، اسفناج، پیاز، گل کلم، هویج، خیار و غیره.
  • میوه‌ها: سیب، موز، پرتقال، گلابی، توت فرنگی، انگور، خرما، انجیر، خربزه، هلو و غیره.
  • آجیل و دانه‌ها: بادام، گردو، آجیل، آجیل، فندق، کاهو، دانه‌های آفتابگردان، دانه کدو تنبل و غیره.
  • حبوبات: لوبیا، نخود فرنگی، عدس،بادام زمینی، نخود و غیره.
  • ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی تن، میگو، صدف‌ها و غیره.
  • ماکیان: مرغ، اردک، بوقلمون و غیره.
  • تخم‌مرغ: تخم‌مرغ، بلدرچین و اردک.
  • لبنیات: پنیر، ماست و غیره
  • گیاهان: سیر، ریحان، نعناع، رزماری،دارچین، فلفل و غیره.
  • روغن‌های سالم: زیتون و روغن زیتون به مقدار زیاد، آووکادو و روغن آووکادو.

 

غذاهایی که نباید در این رژیم لاغری بخورید

شما می‌توانید رژیم غذایی مدیترانه ای را به هر شکلی که دوست دارید، پیروی کنید اما باید بر اساس آنچه که در بالا گفته شد، کلیت موضوع را بی‌قید و شرط اجرا کنید. برای اینکه با اصطلاحاتی به‌مانند دانه‌های فراوری شده آشنایی داشته باشید به توضیحاتی که در ادامه آمده است، دقت کنید.

  • فراورده‌های شیرین شده با شکر عبارت‌اند از آب‌نبات‌ها، نوشابه، بستنی و شیرینی‌های صنعتی.
  • دانه و رشته‌های فراوری شده عبارت‌اند از نان سفید، ماکارونی و رشته‌های حاصل از نشاسته یا گندم.
  • چربی ترانس در مارگارین و غذاهای فست فودی وجود دارد.
  • روغن‌های تصفیه شده عبارت‌اند از روغن سویا، آفتابگردان و سایر روغن‌های حاصل شده از دانه‌های روغنی.
  • گوشت فراوری شده به سوسیس، کالباس و ژامبون‌های مختلف گفته می‌شود.
  • غذاهای فراوری شده، معمولاً دارای برچسب‌هایی با عناوین «به شدت کم چرب» و «کاملا سالم» در میان سایر محصولات هستند.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.