تست هوش با چند تصویر ساده

0

تست هوش با چند تصویر ساده ما به شما چند تصویر میدهیم و شما اول تشخیص دهید که تصاویر چه تفاوتی با هم دارد و بعد از اطمینان به پایین بروید و جواب را بگیرد

تست هوش

تست هوش

تست هوش

😀

😀

😀

😀

تست هوش

😀

😀

😀

😀

😀

😀

😀

تست هوش

😀

😀

😀

😀

😀

😀

😀

تست هوش

😀

😀

😀

😀

😀

😀

😀

😀

 

تست هوش

تست هوش

تست هوش

چه چیزی باعث افزایش هوش ما میشود

آیا مصرف شکلات تاثیری بر هوش دارد؟
محققان در دانشگاه استرالیای جنوبی طی یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که مصرف شکلات به بهبود عملکرد شناختی مغز کمک می‌کند.
طی پژوهش‌های انجام شده در سالهای گذشته، محققان دریافتند که خوردن کاکائو می‌تواند به کم کردن وزن، کاهش فشار خون و حتی کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی کمک کند؛ اما در حال حاضر، یک یافته جدید در پژوهشی نوین که توسط یک تیم از دانشمندان شکلات دوست انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف شکلات سبب افزایش هوش در افراد می‌شود.

پس از تجزیه و تحلیل داده های 1000 داوطلب شرکت کننده در این آزمونها، این تیم به این نتیجه رسیدند که افرادی که حداقل یک بار در هفته شکلات مصرف می‌کنند، دارای حافظه قوی‌تری بوده و توانایی استدلال و پردازش اطلاعات در آنها در مقایسه با کسانی که به ندرت یا هرگز شکلات مصرف نمی‌کنند بیشتر است.

به گفته محققان این پژوهش، شکلات و کاکائو سرشار از فلاونوئید هستند. فلاونوئید به مفهوم وسیع تمام رنگدانه‌های گیاهی را دربر می‌گیرد. فلاونوئیدها دارای اثرات قوی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که سبب کند شدن فرآیند کاهش توانایی مغز در اثر افزایش سن می‌شود.

فلاونوئیدها سبب بهبود خون رسانی به مغز شده و در افزایش حافظه و توان یادگیری نقش مهمی دارند. از مکانیسم‌های احتمالی اثرات فلاونوئیدها در کارکرد مغزی، برهم کنش آن‌ها با فرآیند‌های موثر در بقای سلول، تمایز و شکل‌گیری حافظه می‌باشد.
به گفته این محققان مصرف شکلات‌های تلخ (Dark Chocolate) همچنین برای بیماران دیابتی بیشتر توصیه می‌شود و نیز ریسک حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

لیست مواد غذایی مناسب برای هوش
1. اسید فولیک:

الف) کمبود آهن می‌تواند منجر به کم‌خونی شود و می‌تواند ضریب هوشی کودک را کاهش دهد.
ب) در تکامل سیستم عصبی نقش به‌سزایی دارند. ج) مواد غذایی مانند انواع گوشتها ( مخصوصا بوقلمون ) ، جگر ، عدس ، زرده تخم مرغ، اسفناج ، کشمش و آلوی خشک سرشار از آهن می باشند و بهتر است همزمان با مصرف آنها ، میوه ها و سبزیجاتی که ویتامین c دارند (مانند:پرتقال ، لیمو شیرین ، سبزی خوردن ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای و نارنگی ) و موادی که کلسیم دارند بیشتر مصرف شود تا جذب آهن بیشتر شود از طرف دیگر خوردن چای بعد غذا جزو عادات غلط است زیرا باعث می شود جذب آهن کمتر شود .

2. آجیل:

به دلیل وجود روی

3. آمینو اسید ها:

ساختار نرون ها رو شکل میدهند (نرون ها انتقال دهنده ییام های عصبی هستند)چربی های ضروری و امگا3 قدرت حافظه و تفکر را بالا میبرند و ویتامین ها عملکرد سیستم عصبی را افزایش میدهند و قند های اصلی غذای سیستم عصبی و سلول های مغز هستند.

4. انار شیرین:

خوردن انار، معده را دباغی کرده و ذهن آدمی را نیرو می‌بخشد و موجب تقویت حافظه می‌گردد.
نکته: گر خانم‌های باردار در این دوران انار مصرف کنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آینده‌ی خود کرده‌اند؛ چرا که علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده‌ی کودک هم کمک می‌کند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، زدن کمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع به هضم آن نیز کمک می‌کند؛ ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.

5. انجیر:

الف) یکی از منابع غنی از فسفر است ب). عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حیاتی بین اندام‌ها و بدن می‌شود. ج) انجیر منبع تولید انرژی است. انجیر خشک قدرت غذایی فراوانی دارد. د) هم‌چنین انجیر، مقوی مغز و اعصاب است.

 

6. انگور:

الف) انگور حاوی پتاسیم است که موجب احساس شادی می شود. ب) حاوی فسفات می باشد که غذای مغز می باشد و باعث ازدیاد هوش و حافظه می گردد. ج) انگور به علت داشتن منگنز عامل رشد نیز محسوب می شود. د) باعث تقویت عضلات می شود. ه) ذهن را فعال و عضلات را قوی می کند. (نکته: خواص رادیو اکتیو دارد و از سقط جنین جلوگیری می کند).

 

7. آواکادو:

منبع مفید دیگری از امگا 3 هست.

8. آهن:

کودکان تقریبا آهن را به حد کافی نمی‌خورند.کمبود آهن می‌تواند سطح عملکرد شناختی را تا حدی پایین آورد که منجر به ضعف در فعالیت‌های آکادمیک شود.

9. بادام:

الف) به دلیل وجود روی
ب) منبع مفید دیگری از امگا 3 هست
ج) به دلیل وجود فسفر زیرا یکی از منابع غنی از فسفر است
د) به دلیل وجود پتاسیم
ه) به دلیل وجود منیزیم و) به دلیل وجود سدیم

10. بادام زمینی:

الف) لیستین موجب افزایش حافظه و هوش می‌شود. ب) یکی از منابع غذایی سرشار از کولین است.

11.امام رضا ‘ ( ع ) فرمودند) :

خوردن به عقل و هوش را زیاد می کند

12. پرتقال:

از جمله غذا هایی است که جهت رشد مغز جنین لازم هست.

13. پسته :

الف) به دلیل وجود روی. ب) خوردن پسته برای افزایش حافظه و تقویت ذهن نیز مفید است

14. تخم مرغ:

الف) به دلیل وجود روی . ب) به دلیل وجود امگا 3 . ج) به دلیل وجود لیستین موجب افزایش حافظه و هوش می‌شود. د) مصرف تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت بدن، برای هوش و عملکرد ذهنی مفید است . در این مورد تخم مرغ خام فواید بیشتری نسبت به تخم مرغ پخته دارد. برای مصرف تخم مرغ به صورت خام می توانید آن را با یک قاشق عسل، یک قاشق کنجد یا پودر گردو و یک قاشق پودر کاکائو در یک لیوان شیر ولرم یا گرم مخلوط کرده و میل کنید. در این صورت هم آن را خام مصرف کرده اید و هم معجون بسیار مفیدی برای سلامتی بدن خود و افزایش وزن ( برای افراد لاغر ) دریافت نموده اید.

 

15. توت فرنگی:

الف) توت فرنگی نه تنها خوشمزه است، بلکه یکی از مهم ترین منابع آنتی اکسیدانی قوی و فیتو کمیکالهاست که سلامتی بدن را بهبود میبخشد. ب) همچنین دارای فواید بی شماری برای مغز است. ج) مطالعات نشان داده، مصرف این میوه فرآیند پیری را در مغز کاهش می دهد .توجه: فقط زمانی که یک مرتبه مقدار زیادی از آن را مصرف می کنید، مراقب قند موجود در آن باید باشید. سایر انواع توت نیز که رنگ تیره ای دارند، دارای چنین اثراتی هستند؛ مثل تمشک و شاه توت.(در هنگام حاملگی از مصرف انواع توت خودداری کنید زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کند

 

16. جگر:

به دلیل وجود روی

17. جوانه گندم:

لیستین موجب افزایش حافظه و هوش می‌شود

18. خرفه:

آنتی اکسییدان هابه همراه ویتامین A/ E/ C برای شکل گیری مغز ضروری است آنها در میوه های تازه و سبزیجات تازه یافت میشوند خرفه دارای بیشترین آنهاست

19. دانه آفتابگردان:

الف) به دلیل وجود روی. ب) لیستین موجود در آن موجب افزایش حافظه و هوش می‌شود

 

گردآورنده: وبلاگ فارسی فان

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.